BEST OF MONTREAL FASHION WEEK – Day two

  Micalla (danish jewelry designer) F/W 2011

        I love the studded lips.    

  Anomal Couture F/W 2011

Dinh Ba Design F/W 2011

 Bodybag by Jude F/W 2011

  This is not really me. But I thought the show was really
  romantic with all these decorative apples and flowers.
  Dreamy like one of those fairy tales you read as a kid:
  "Le chaperon rouge" or maybe more "Snow white".
  Sweet flashbacks!  

Melissa Nepton F/W 2011

I loved this minimalistic feel so much! I will never forget those
fierce hats and elegant yet playful cuts. Very Swedish in a way.
Loved it, loved it, loved it! Amazing show.

Photo by Sebastien Roy for Clin d'oeil. Dress by ERA Vintage Wear .
Montreal Fashion Week
About ceciliarosell

Swedish Montrealer with a special love for vintage, travelling, guys with beard, food and rock n' roll.
This entry was posted in Everyday life, Fashion, Fashion events, Montreal nightlife and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to BEST OF MONTREAL FASHION WEEK – Day two

  1. Miss Hublitz says:

    Love You, always! You look so beutiful on evry photo!

  2. Cathrine says:

    Hej, jag såg din kommentar på niotillfem och undrar.. vem är du ?! Jag är nämligen så himla sugen på Montreal och vill gärna åka dit. Berätta- hur hamnade du där ? Hur länge har du varit där ? Vad tycker du?

    • Hej!
      Kul att du hittade mig där. Fin fin blogg har hon.
      Jag flyttade till Montreal när jag var 20 då min pojkvän blev förflyttad hit via sitt ingenjörsjobb. Så nu har jag varit här i 1,5 år.
      Jag har jobbat på Urban Outfitters under lång tid och sedan jobbat lite extra i en finfin vintagebutik. Nu sitter jag fortfarande och funderar på vilket typ av heltidsjobb jag kan och vill söka. Franskan är ju ett litet problem eftersom det är till stor del fransktalande befolkning här.
      Jag pluggade franska i 3 år på gymnasiet men det hjälpte inte direkt såhär i efterhand. Man glömmer så mycket så snabbt.
      Dock får man gratis franskalektioner av staten om man är utlänniing och bor här lite mer permanent.
      Montreal är en tuff stad. Bra musikutbud (Såg Robyn häromdagen) och rätt chill människor. Det är lättare att komma in på svårare program här än i Sverige. Tex. psykologi som man i Sverige måste ha 2.0 för, kommer du lätt som medelmåtta in på här. Montreal ligger dessutom 7 timmar med billig buss från New York.
      Är man mellan 18-35 kan man söka ett års arbetstillstånd som jag gjorde första året.
      Följ min blogg på bloglovin så får du garanterat se mer av Montreal och folket här!
      Och fråga mer om du är nyfiken!
      Kram!

Leave a Reply

