Cats + Hats = Style

I literally put my cats in hats, and I must say it's fabulous!
Absolutely stunning in terms of being a stylish cat. In a hat.
Cat. Hat-Cat. Catinahat. CAAAAAT. HAAAAAAAAT. Cat-Hat. N00b.

Panama hat in the window from Henri Henri on St. Catherine street, Montreal. Black cylinder hat from Hattbaren at Götgatan in Stockholm 
About ceciliarosell

Swedish Montrealer with a special love for vintage, travelling, guys with beard, food and rock n' roll.
This entry was posted in Nonsens, Photography and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Cats + Hats = Style

  1. Cath says:

    åå vad fint, jag har saknat din blogg! kan du inte blogga lite mer om montreal, är så himla nyfiken på denna stad. hur kul är den? hur är människorna? är det lätt/svårt att få jobb (om man talar franska)? ungefär var bor ni? hur trivs ni? hur länge tror du att ni kommer stanna? var skulle du annars vilja bo?

    • Absolut Catherine, så ska jag försöka visa lite mer av livet i Montreal för dig i kommande blogginlägg!
      Montreal är en himlans kul stad och människor är öppa och trevliga!
      Det är lätt att få jobb om man kan både engelska och franska, annars kan man få lite mindre bra jobb som
      jag hade först, Urban Outfitters och även nu jobbar jag deltid på en lunchrestaurang. Man KAN få jobb utan att kunna franska.. Men det är svårt. Franska är ett plus! Jag hade 3 år gymnasiefranska sedan innan. En elvaveckors kurs med en lektion i veckan kostar dock inte mer än 200 dollar. Jag ska ta en sån snart.
      Generellt gillar arbetsgivare svenskar för att vi anses vara pålitliga och pragmatiska.
      Vi bor mitt i stan, precis i närheten av ett av de större universiteten, Concordia.
      Vi trivs jättebra och kan mycket väl bli kvar 3 år till, eller mer. Allt hänger på min killes jobb.
      Jag skulle annars vilja bo i London som är en av mina favoritstäder! Fast arbetslösheten och englands ekomoni är skit just nu. Och i detta skede av mitt liv skulle jag vilja se mer av den här världsdelen. Mexico, California, New York och så.
      Kram Cecilia

Leave a Reply

